Machu Picchu

Prosklená střecha vlaku
Z Ollantaytamba jsme jely vlakem do Aquas Calientes, výchozího místa pro tůry na Machu Picchu (MP). Lístky turistickou třídou nebyly zrovna levné (jedna cesta cca 40 USD), ale i tak strop měl okénka a mohly jsme se kochat krajinou. Když jsme odjížděly z Ollanta, bylo tam pěkně, v Aquas poprchávalo. Navíc zrovna netekla voda a nešel proud, tak tohle rychle expandující a z půlky rozestavěné městečko působilo dost pochmurně. Naštěstí do večera jak voda, tak proud šly, takže zas bylo veselo.

V Aquas se toho nedá moc dělat, takže jsme se šly projít, byly jsme v botanické zahradě, kde v sezóně kvete nespočet orchidejí (my byly mimo sezónu:-) a odpoledne v místních termálních lázních. Když už se městečko jmenuje Aquas calientes (teplé prameny/voda), tak abychom ty lázně nevyzkoušely. Lázně jsou vlastně taková série venkovních bazénků s teplou (a zdravě smradlavou) vodou. Sympatické je, že si nahoře můžete dát pivko a když nemáte plavky, tak si je před vstupem do lázní můžete koupit a dokonce si můžete půjčit (za pár drobných) i ručník a žabky.

Aquas Calientes
V Aquas jsme také otestovaly Chifu, čínskou restauraci a můžu říct, že poměr cena výkon je perfektní :-)

Druhý den jsme vstávaly ve 4.30, abychom stihly jeden z prvních busů na MP a hlavně abychom byly brzy na Huayana Picchu. Jely jsme asi 4. busem a nahoře jsme byly okolo 6. hod. První bus z Aquas vyjíždí totiž kolem 5hod ráno. V ranním slunci je Machu krásné. Staré zdi, místy se pasoucí lamy, všude okolo vysoké hory a jemné ranní slunce. Nádhera.

Pro mě ale nejlepší byl výstup a hlavně výhled z Huayana P. Než vás tam pustí, musíte se zapsat do knihy návštěv (a když odejdete, zase se musíte odepsat) a pak už jen asi hodinku jdete po cestičce do kopce. Machu naštestí není tak vysoko jako Cuzco, tak ten výstup není tak bolestivý, ale i tak se člověk pěkně zadýchá. Ale i kdybych měla vstvát ve 3 ráno, tak tahle hora stojí za to. Výhled, který za odměnu máte je totiž to nejlepší z celého MP. Nejen, že MP má člověk jako na dlani, ale může se navíc kochat horami a údolími v okolí, takže majestátnost a krása MP vynikne mnohem víc, než kdyby se člověk jen procházel mezi ruinami.
 Orchidej v botanické, jediná kvetoucí

Na procházku po MP bych doporučila vzít si průvodce. My ho neměly a tak nám asi nějaké významné momenty unikly. Mapa, kterou vám na začátku dají je totiž dost nepřehledná a průvodci jsou dobří. Akorát musíme tolerovat ostatní posluchače :-)

Na MP taky není žádné WC, nebo stánek s jídlem či pitím. Oficiálně navíc není dovoleno si tam žádné potraviny brát, což většina návštěvníků nerespektuje a nikdo to nekontroluje, což je fajn. Před vstupem si pak můžete dát sendvič, ale je docela drahý, tak pokud člověk zrovna neumírá hlady, je lepší hodinku vydržet, seběhnout kamzičí stezku až dolů k řece (to zabere skoro hoďku a pěkně to dá zabrat kolenům) a pak kousek do kopce do města, kde je jídlo na každém rohu.
Baňos termales

My jsme ještě toho dne jely zpět přes Ollanta do Cuzca, kde jsme si na autobusovém nádraží koupily lístek do Puna. Bohužel, cesta z Ollanta a večeře v místní hospě u nádraží mi neudělaly vůbec dobře, takže jsme lístek musely prodat jiným pasažérům a co nejrychlejc se dopravit do ubytování.

Machu Picchu ráno
Zůstala jsem v posteli celý následující den a ještě dva další mi bylo blbě, dokonce i na Titicaca, takže smažené a kuře už raději ne :-)

Údolí z Huyana Picchu

Machu Picchu v celé své velikosti