Prvni skolni den

6:30 budik, mnoukajici micka, polojasno, autobus prijel vcas a byl na nadrazi o poznani driv, nez indikoval jizdni rad. zacatek dne dobry.

8:30 skola, vita nas ucitel, dostavame kafe a schazime se na neformalni seznameni. vedle me sedi z jedne srany slovenka a z druhe cech. clovek se konecne zase citi bliz domovu. naproti me sedi slecna, ktera je podobna moji sestrenici :-)

uvitani, vysvetleni jak co chodi, internet na cely den, rozrazovaci test, prochazka okolo skoly a zase internet. dnesni den pribylo do skoly asi 40 lidi, z toho min 6 cechu. ze zacatku bylo setkani s krajany mile, ale z hlediska anglictiny nevim nevim... doufam, ze se lisime urovni, ale skupinu poznam zitra. doufam, ze ne zaradi do toho kurzu, do ktereho jsem chtela. prihlasila jsem se na Barista kurz, kde se mimo AJ dela kafe a podobne, takze bych mohla ziskat krapet praxe a kdyz budu mit hodne stesti, treba najit i nejakou kavarenskou praci. no drzte palce, podam zpravu. jinak to vidim na business english.

podle pohovoru s ucitelem taky moje ambice na CPE nejsou uplne zhacene - jupiii!!!

jinak skola, jak z venku pusobi nic moc je zevnitr docela dobra. fotku zvenku prikladam, vevnitr nebylo co fotit.
Zdroj AUS
ve 3 mam sraz s kolegyni Martinkou a jejim pritelem Pavlem. konecne nejake mile a zname tvare z domova, jsme v parku, sviti slunicko, optimismus semmi vraci do zil. v 5 (stejne jako vcera) zase prsi. kupuju si destnik a zjistuju, ze moje mbank karta plati i na druhem konci sveta. slava - ted jset uvidime, jaky byl pouzit prevodni kurz.

dokonce moje divna tramvajenka - je to jen takovy papirek, protoze to, co jsem si koupila prvne bylo spatne a musela jsem to vymenit. jeste ze jsem si nemusela kupovat neco noveho.

obecne musim rict, ze mi tady lidi pripadaji strasne vstricni. je to velke mesto, je tu rusno, hodne spechu atd, ale kdyz se clovek podiva bliz, tak se k sobe vsichni maji tak nejak lip. prodavac v supermarketu se usmiva, je mily, povida si se zakaznicemi. prodavacka v supermarketu u nas si povida se starou pani, ktera tam chodi nakupovat. stejne jako v GB cloveku nakup daji rovnu do tasky. prodavacka sendvicu (s ruzovymi vlasy) si povida se zakaznikem, prodavac mi oznamuje, ze dnes vsechny sendvice stoji jien 5 AUD misto 6 - 8.

a nakonec prihoda z dnesniho vecera: nejak neprozirave jsem se nepodivala, jak jezdi autobusy z nadrazi k nam domu. na zastavce nejen, ze neni napsano jake autobusy tam jezdi nebo nedej boze jizdni rad. ptam se takoveho trochu pochybneho typka, co sedi v budce (pred sebou nakupni taska, brasna na rameno polootevrena, jedna ponozka vyhrnuta, takovej celej nejakej nasisato) jesti nevi, li neco nejede a nevi. nicmene vzhledem ke svemu vzhledu pusobi docela pozitivne.
volam tedy martince, li se muze podivat na net, jestli neco jede nebo ne. bohuzel, zadnou odpoved nemame. ptam se kolemjdouci pani, nevi. z restaurace vyjde sympaticky cisnik a pta se, li se neco deje. tak mu vysvetluju, ze bych rada vedela, jestli jeste (v 19h) jede nejaky autobus mym smerem, ale nevi. zduraznuju, ze pesky je to min 45 min a s mym nakupem by se to docela proneslo. mily pan me zve, li nechci pockat v restauraci a nabizi mi jen tak piti. s diky odmitnu a davam busu ctvrt hodky. za chvilku vyjde cisnik s tim, ze by bus mel jet v 19.35, ze se ptal nekterho z hostu. (stalo by se tohle v CR?)
cekam ctvrt hodky, je 40, nic. ve 41 jsou z dalky videt obrysy autobusu (uz je docela tma a fakt jsem nechtela jit pesky). zamavam, zeptam se ridice, li jede mym smerem a ouhle, tudle nudle, jede jinam. nakonec se nejak domluvime a sveze me (bez listku) vic jak pul cesty. diky vsem co mi tady drzite palce, tohle se fakt hodilo. v jednu chvili jsem taky premyslela, ze si nekoho stopnu :-)
kazdopadne, i kdyz verejna doprava je naprd, tahle udalost me potesila.

vecer je televizni klasika - samotnemu cloveku vecer v celem velkem prazdnem byte neni moc veslo a internet neni. ale uz je zas fura hodin a nejvyssi cas jit spat. zitra dam vedet, jaky kurz tedy budu tedka navstevovat.

PS: podle toho, co ucitel rikal, kurzy zapsane v prihlasce nejsou 100% zavazne.
PPS: coz znamena, ze protoze byl plny kurz na delani kafe, jsem ve tride general english, coz je zastim pekna nuda. v patek se mam hlasit u pi, ktera za to je zodpovedna a muzu jit do business english, ale tam jsou zase uz min 4 cesi a v moji tride jsme jen 2...

Žádné komentáře:

Okomentovat