Opera!!

Hura, tak jsem konecne videla kus mesta :-)))


Ale nebudeme predbihat ani nebudu napovidat a vezmu to pekne od zacatku. Co se stalo od patku: koupila jsem si svetr (fakt je tu zima) a zjistila velice prekvapive veci. Oproti vsemu, co se clovek uci ve skole a jake je ruzne nazvoslovi pro ruzne platebni karty, moje karta k beznemu uctu se zde pro ptaby oznacuje jako credit card. je to dost prekvapive vzhledem k tomu, ze vsechny ekonomicke ucebnice a ucebnice business english jasne stanovi, ze credit card je uverova karta (i kdyz v CR se kreditka rika hovorove vsem kartam, coz situaci jeste trochu komplikuje). no, hlavni je, ze se ji da platit. uvidime, jaky kurz mi vymeri v bance a pak taky jaky kurz bude pro vybery. V AUS zvysili urokove sazby, tak necekam nic pekneho pokud jde o vyvoj smenneho kurzu :-(

jinak diky Jardo za Black Books. Travim tady s tim furu casu, uz to mam skoro dokoukane. budu si muset najit neco jinyho. ale myslim, ze parkrat to shlednout jeste zvladnu ;-)

v SO (dneska - den, kdy tohle pisu, ne den publikovani) jsem opet musela vstavat brzo - zadna sranda - abych stihla bus a v 9 byla ve Wolli Creek mrknout se na bydleni u jedne ceskoslovenske particky, kterou mi doporucil Wick. Muj hlavni kotnakt Tomas znel v telefonu prijemne, coz byla dobra zprava na zacatek. rano jsem se sice minuli, ale na bytecek jsem se mrkla, se spolubydlou Dominikem si dala vyborny caj a usoudila jsem, ze kdybych se nechtela ucit AJ, klidne bych tam zustala dyl nez jen ten cca 1- 2 planovane tydny. mimochodem ten byt je naprosto uzasnej - krasne zarizenej, utulnej, svetlej, ma terasu, vyhled do takovyho jakoby dvora (ale velkyho svetlyho, ne jako nekde v praze) a snad tam je i sauna ci co. zirta se tam stehuju, tak uvidime, jake bude souziti s dalsimi 6 krajany v byte s 2 loznicema (ale i 2 koupelnama). ;-)

pak jsem se chtela podivat na jeden sharovany room na bondi beach (asi jsem o tom psala), ale bohuzel jsem mela zpozdeni a v momente, kdy jsem sedla na bus smerem k Bondi beach, psala mi slecna, ze pokoj uz je zabrany. sakra prace, mohlo to byt dobre misto hned na plazi za suprovou cenu. opet jsem si uvedomila, ze kdo pozde chodi, sam sobe skodi. proto jsem vyskocila u busu, vratila se na nadrazi a vyrazila (v 10:30) smer Redwick, kde od 10 do 11 byla prohlidka jineho pokoje. prisla jsem tak tak (nejak jsem to nemohla najit, ale musim pochvalit pane ridice busu, ze mi velice ochotne poradil, kde mam vystoupit a kudy se dat). uvitali me dva mladici (tipla bych z Asie, zemi nevim). trochu jsem se odesila - bydlet s 2 cizima chlapama. ale pak se ukazalo, ze jen jeden a jeho sestrenice tam bude bydlet a druhy ze je organizator navstev a pronajmu. pokoj je peknej, byt taky fajn (i kdyz ani z 1/3 ne tak jako ten na Woolli), je tam net, pradelna, TV, zarizeni... takze jsem se zapsala na seznam zajemcu a cekala. pak se mi organizator ozval, ze jo (i kdyz otazky na to,li mam praci a ufinancuju to nebyly nic moc), takze pokud se v PO dohodneme, v SO se stehuju. neni to u plaze, ale kousek od skoly, kousek vsude za dobrou cenu. akorat ze to je na max do brezna. no uvidime...

pak jsem sla smer moore park a pak jsem mela sraz s Martinkou a Pavlem, sli jsme se podivat na nejaky mega vyprodej, dali si super obidek hura do mesta. to uz jen my dve...

nejdriv stylova Oxford Street (jedna z hlavich kulturnich tepen, vyhlasena extravaganci a gay podnikama), pak kus Hyde park, pak jsme sly kus botanickou zahradou (vsechny vetve stromu byly oveseny netopirama - viz fotky - bylo jich tam brutalne hodne. jeste ze to nebyli nejaky upiri, to aby se tam clovek bal) a hura k opere. myslela jsem si, ze je cela bila s hladkou bidlou strechou, ale ukazalo se, ze strecha je jeste trochu naruzovela od toho cerveneho pisku, co tu byl pred cca 2 tydny a takova nejaka strukturovana. opet viz los fotos.

pak jsme sli kouek pres Rocks zpet do mesta. zitra se chystame na China market, tak jsem zvedava na zeleninku a ovoce.

Manone: maj tady vyborny su-shi. dnes jsem te toho prejela, mel by ses uz koupit letenku!

Žádné komentáře:

Okomentovat