Vyprava velrybarska

Hura, jedeme na Whale Watching. Kamaradka mi vypravela, ze je to jeden z jejich nejlepsich zazitku v Australii, tak se nemuzu dockat. Moje srdce morskeho biloga plesa a nemuzu se dockat, az uvidim z blizka tu nadheru pomalu vyplovajiciho velrybiho hrbetu na hladinu sireho oceanu. Obr s obrem se ukazi ve svoji plne krasne.

Jo, zlaty voci.





Kdysi jsem videla v akvariu ve Francii kosatku a mela jsem z toho spatny cely den, protoze mi ji bylo lito, jak je tam chudak zavrena.

Pak jsem videla ze surf prkna na obzoru velrybi ocasek v dali, coz bylo prijemne, ale zaroven jsem si uvedomila, s jakymi obry clovek ten ocean sdili.

Nakonec jsem se dockala feroveho organizovaneho pozorovani velryb. Sezona je zhruba od konce kvetna do zacatku listopadu, takze pulka cervna by mohla byt fajn.

Na doporuceni Ivoniny kamaradky jsme vybrali spolecnost a I+I a Peterkovic (kamaradi Petr a Terka) jsme vyrazili. Ryma neryma, chripka nechripka. Kdyz jde o velryby, tak i bez nohy bych tam sla a je mi jedno, jestli mi pri tom nebo potom bude zle. Zpete muzu rict, ze mi to nijak extra nepritizilo :-)

Vyjeli jsme na rychlolodi, trochu nas pak kapitan zcakal, ale za necelou hodku jsme uz byly na sirem mori kus za Manly Beach. Celkem jsme videli asi 4 velryby. Bylo to docela z dalky a ony stejne vetsinu casu travi pod hladinou. Cekala jsem, ze takove majestatne zvire na me udela dojem, ze budu mit krasne fotky a zazitek na cely zivot. Zazitek to urcite byl, ale zaroven i trochu zklamani. Obcas nekde vyplula nejaka ploutev, obcas jsme zahledli splouchnuti... Myslim, ze nejlepe to muzete posoudit z prilozenych fotek...

Žádné komentáře:

Okomentovat