Great Ocean Road a Melbourne

Uz je to nejaky ten vikend, co jsem se se svoji cestovatelskou partackou Sisou vydala opet na cesty, tentokrat nasim cilem byla Great Ocean Road a Melbourne ve state Victoria.

Vyrazily jsme po skole, daly jsme si hodku v provozu busem na letiste, pak trochu cekani na letisti s krasnym zapadem slunce a nakonec vrtkavy let v poloprazdnem eru smerem na jih, destinace Melbourne, letiste Avalon....






 Tohle mesto ma letiste dve, jedno 50 km od mesta a druhe 20km. my byly na tom 50km, protoze byla levnejsi letenka a taky to bylo bliz nasi ceste.


uvitala nas zima a dest. za 20 babek kazda nas pan odvezl shuttle busem do mestecka Geelong (cti Dzelong, ja ctu po belgicku chelonch) do hotelu sice hezkeho zevnitr, ale provozovaneho pochybnym indem, ktery nam z karty strhl zalohu 100 AUD v pripade, ze by se neco pokazilo, coz se mi v AUS jeste nestalo. byla tma, zima a malo enegie, jedinou naplasti na takovou situaci bylo dobre jidlo: skoncily jsme na korejskych nudlich, s kokosovou omackou a okurkou byly prekvapive dobre.


druhy den jsme pujcily auto, kulihraska zeleny hundai getz (chteli jsme sice roztomile cervene suzuki, ale nedalo se jinak). panovi, velice schopnemu, se porouchala masinka na zparcovani karet, tak jsem doufala, ze mi za to auto nestrhne 5x vic nez ma, ale nakonec byl poctivy.


pri rozjezdu jsme trosku poskocily, zablikala jsem steracem a jelo se. cestu jsme nasly dobre, auto jelo sama - slava automatickym prevodovkam a google maps!!! - a hned prvni plaz v Torquay nam vzala dech. nadhera. muzeum surfu v tom meste taky dobre, ale pet hvezdicek bych mu nedala. dalsi plazi naopak 5,5. Bells beach, nejslavnejsi surfarska plaz v Aus je dechebrouci a ma fakt pekne vlny, my jsme ale nemely vybaveni, tak jsme se jen kochaly.


dal jsme jely serpentynama jako na krivoklatsku a motaly se v provozu u uzavirky silnice. cekaly jsem pul hodiny, nez obedvajici delnici uvolni cestu, abychom pak (stale jeste byla cesta zavrena) zjistily, ze nase destinace vodopad je zpet, tak jsme se otocily, daly jsme tedy kolecko Erskinefalls a zpet, abychom na tom samem useku silnice opet cekaly dalsi pul hodinu. tak se opravuji cesty v australii. mistni pracovni postupy testuji trpelivost kdejakeho ridice.


Po dalsi casti krivoklatska/trollwegen jsme konecne v 5 odpoledne dojely do Cape Otway, k mistnimu slavnemu majaku. bohuzel komplex za 18AUD akorat zaviral, tak jsme vlastne usetrily a nic nevidely. venku se stmyvalo a mrholilo, tak ani z vypravy za koalama nic nebylo. ale nevadi. probehlo stridani ridicu a za deste a tmy se jelo dal.

zde prikladam odkaz na letecky snimek, jak ty silnice vypadaji:
kliknout tady

nastal cas hledat nocleh, ale vsude zdalo se byt zavreno. jo, bylo mimo sezonu no. nakonec jsme neco nasly, 3 km od hlavni silnice, pani majitelka s rodici z cech nas ubytovala a jeji muz udelal veceri. byl to motel 12 apostoles a trochu nad rozpocet, ale lepe nez spat na desti.

rano jsme se vzbudily a jake bylo nase prekvapeni, byly jsme hned u hlavni atrakce 12 apostolu, tedy puvodne 12, dnes 6 skal tycicich z more. kdyby bylo lepsi pocasi, libilo by se nam to vic, ale i tak parada. popojely jsme dal na dalsi mista vyhlidky a cekaly nas super vyhledy a pohledy, vse zdokumentovano na fotkach.

na snidani jsme chtely v Port Campbel, ale jak nebyla sezona, nebylo skoro nikde otevreno. i v Prasilech to na podzim vypada zivejc. pak jsme mrkly jeste na par vyhledu jako London Bridge a the Grotte a otocily kulihraska smer Geelong. Par pohledu na sopecnou krajinou a kolem vnitrozemnich obrovskych jezer a pak uz husty provoz bez mapy v G. ale jsme holky sikovne a vratily jsme vuz bez poskozeni, s plnou nadrzi (ac v jendu chvili jsem trochu riskovala a pak se bala, ze budem tlacit) skoro uklizene.





vlakem jsme prefrcely do Melbourne k Andree a dalsi den jsme prohledly mesto, setkaly se s Vitou, dosli na plaz St. Kilda, do casina a na pivo. mesto me nijak neoslovilo, neco mi tam chybelo, ale plaz prijemna (se Syd nesrovnatelna). napoprve na me Mel dychlo civilizovane a evropsky, ale pak jsem si rekla, ze je to podobne jako kazde dalsi mesto v Aus. u me vede Sydney.
V casinu jsme hrala za 1AUD o auto a nevyhrala jsem nic. Andree jsem dala dalsi dolar a ona vyhrala 4, takze ja jsem dostala zept dva. skoncila jsem na 0 a zjistila, ze hazardem asi nic nevydelam :-)

v SO jsme se Sisou prosly znovu mesto, projely se tramvaji a okoukly botanickou a vecer vyrazily na letiste. Andy nam poradila jet tram a busem, abychom nemusely paltit 20 AUD za schuttle bus, ale bohuzel, po 2 hod jizdy v tramvajich se ukazalo, ze zadny bus uz nejede. co dal? pesky? taxikem? pesky bylo daleko a taxik taky v nedohlednu a volat se mi nechtelo. nakonec s trochou diplomacie a blond sarmu jsme mely odvoz az pred jetstar terminal rychle a jen za moje zeleny oci;-) holt, kdo nic neriskuje, nic neziska.

PS: dalsi vikend jsem se byly potapet. moje rymou pronasledovane dutiny nemely radost, ale dnes konecne jsme potapecky kurz dodelala, takze hura a vzhuru pod hladinu. videt obrovskeho rejnoka stalo urcite za to, ze jeste po 6 hodinach poradne neslysim.






Žádné komentáře:

Okomentovat