Nejlepší burger v Praze?


Tak kde ho maj? Taky mi to vrtá hlavou a proto zahajuji hon za nejlepším burgerem v Praze.

Po půl ročním středně intenzivním průzkumu, kdy jsem si fakt pochutnala, že jsem myslela, že nebudu chtít nic jiného a málem si uhnala žlučníkový záchvat, je rozuzlení docela překvapivé. Čtěte až do konce.



Bohužel u prvních testovacích podniků testování proběhlo pouze stylem chutná/nechutná, ale slibuju, že se polepším a příště budu konkrétnější. A samozřejmě jsem ještě nebyla v těch nejvyhlášenějších podnicích, ale to přijde. Za rady a tipy v komentářích předem díky.

Fama Bar Restaurant, Vladislavova 18, Praha 1
Fama Burger, 168 Kč
Tohle místo mám normálně fakt ráda a myslim, že tady vaří dobře, třeba rizoto. Ale na burger sem určitě nechoďte.
Maso chutná jako hodně propečená sekaná, ten zbytek už si raději napamatuju.
Atmosféra podniku je fajn, takže na cokoli jiného klidně běžte.

Café Palanda

Café Palanda, Zlatnická 11, Praha 1
Royal Bacon Cheesburger, 189 Kč
Jako nebylo to zlý, ale znova bych si ho taky nedala. Maso jaksi divně propečené, hranolky žádný zázrak. Houska myslim byla dobrá.
Body dávám za coleslaw salát a nekuřácký koutek.


Hospoda a Music Bar U Buldoka, Preslova 1, Praha 5
Burger Klasik, 160 Kč
Tady to bylo celkem dobrý. Maso sice dost tenký, asi o půl cm vyšší než jak si ho představuju u Mc Donald's (co já vím, co tam podávaj), možná až moc upečený. Ovšem výborná domácí tatarka a taky dobrý pivo zvyšují skóre, takže pro kombinaci burger, pivko, fotbalový přenos je tohle úplně ideální místo.


Restaurace Baterka, Dělnická 71, Praha 7
Maxiburger Klasik, 179 Kč
Dobře propečené maso, zatím tomu dávám 4 z 5. Hranolky OK, houska nijak výrazná, škoda těch sósů okolo, ty by mohly být lepší. Jináč místo je fajn, dávám body za nekuřáckou část a z dosud hodnocených podniků asi nej interiér.

Terasa 4. patro
Terasa 4. patro, Národní 63/26, Praha 1
Hamburger, asi 160 Kč
Skvělé místo, milá obsluha, výtečný burger. Akorát propečený, chutná houska i sauce, dobrá
konzistence, hranolky ne moc mastné, pěkně křupavé. Zatím dávám 10 z 10. Přesné jméno a cenu burgeru si nepamatuju, ale mají jen jeden, takže není možné se splést, cenově spíš nižší průměr, což znamená nejlepší cena/výkon.



T.G.I. Friday's, Nádražní 110, Praha 5
T.G.I.
Jack Daniel's Burger, 299 Kč
Od T.G.I. jsem měla velké očekávání, které následovalo spíš zklamáním. Zachránila to překvapivě milá obsluha. A taky to, že se dá sedět venku. Tím nechci říct, že to bylo špatné, jen příště asi budu muset zmírnit očekávání. Maso ok, jemně namleté, hranolky lehce mastnější, omáčka JD klasicky dobrá, i když by se asi hodila spíš ke steaku.
A škoda toho piva, Budvar není poslední dobou ta nejlepší volba.



Peters Burger Pub

Peter's Burger Pub, Pernerova 32/10, Praha 8
Druhý fešák, 107 Kč
Nejdřív mě zaujalo místo, chvilku jsem si připadala jak v nějaké venkovské chalupě. Pak mě odzbrojilo pivo, Kocoura můžu jedině doporučit. Další plus dávám za to, že burger není automaticky s hranolkama ani žádnou další oblohou. To by totiž bylo zbytečné přejídání. A vždy se dá doobjednat. Houska dobrá, zelenina super, akorát to maso mohlo být tentokrát trochu propečenější.



Bokovka, Pilsner Urquell Original Restaurant, Siemensova 2717/4, Praha 5
Bokovka
Hovězí burger s křupavou slaninou a domácím kečupem, 199 Kč
Asi to nehorší, co jsem letos měla možnost otestovat a zcela nejhorší poměr cena/chuť. Určitě nedoporučuju. Houska víc než podobná těm sendvičovým z Billy, maso nejspíš nějaké zbytky z předchozích dní a slanina chutnala po přepáleném oleji. Bohužel, velké zklamání, které nezachránilo ani plzeňské pivo. Po tomhle zážitku mě na veškeré burgery přešla na dlouho chuť.
Plus dávám za venkovní posezení a relativně přijemnou obsluhu.

Pražský kulinářský institut, Praha 7
Velký burgerový kurz 
Ano, nejlepší je udělat si svůj burger doma. S domácí houstičkou, kvalitním masem a přísadami, které vám chutnají a jsou prověřené. A hranolky nejsou vážně potřeba. 10 z 10 dávám za luxusní domácí houstičky, pestrou škálu brugerů (zeleninový, falafelový, z ryby, klasický a cheeseburger), super přístup a dobré pivo na zapití. Je to trochu pracnější a možná vás to nevyjde tak levně, jako když si ze zbytků doma uděláte karbanátky, ale po tomhle se vám budou sbíhat sliny. Za to ručím.

PS: Kamarádi, kteří se mnou musí trpět bezmasový, bezlepkový a bezmléčný detox, neodsuzujte mě, tenhle průzkum prostě musím dotáhnout :-)


1 komentář:

  1. Ivet, můj včerejší oběd během přestávky kursu : Kozlovna v Lidický ulici na Smíchově, dal jsem si burger s čedarem za 175,- Kč. Burger dobrej, propečenej akorát,čistý a šťavnatý hovězí, sýr byl opravdu čedar. Samozřejmě hořčice, BBQ omáčka a domácí tatarka zvlášť v mističkách, dochutíte si ad libitum. V ceně jsou hranolky - domácí, křupavý, a akorát osolený - bylo toho tedy celkově dost, ale zpěv vysiluje a jsem slušnej jedlík :-) K tomu velmi dobře ošetřenej Kozel (aby ne, v Kozlovně ! ) - v nabídce piv je aktuálně nefiltrovaný ležák, dále 11° Medium světlé a samozřejmě černé (dlouhodobě jedno z nejlepších černých piv v ČR ).

    OdpovědětVymazat